Learning SEO and SEO-آموزش بهینه سازی سایت و سئو

کلید موفقیت مدیریت پپسی

خانم ایندرانویی (Indra Nooyi) متولد هند و ساکن آمریکا، در حال حاضر رئیس و مدیرعامل پپسی (PEPSI CO)، شرکت آمریکایی چند ملیتی تولید مواد غذایی و نوشیدنی است. پپسی دومین تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در جهان است. نام نویی به طور مداوم در فهرست ۱۰۰ زن قدرتمند جهان قرار گرفته است.

او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است:  به عنوان مدیرعامل اجرایی، من هر هفته به یک بازار سر می‌زنم تا ببینم محصولاتمان در قفسه‌های فروشگاه‌ها چگونه دیده می‌شوند.

همیشه از خودم به عنوان یک مادر، نه یک مدیرعامل، این سؤال را می‌کنم که کدامیک از این محصولات واقعاً با من ارتباط برقرار می‌کنند؟ قفسه‌های فروشگاه‌ها به نظر فقط به‌هم ریخته و بی‌نظم می‌رسیدند، پس با خودم فکر کردم که باید در مورد فرآیند خلاقیت و تجربه‌های دیزاینمان از منظر آنچه در فروشگاه‌ها، مصرف‌کنندگان می‌بینند، بازاندیشی کنیم.

ایندرا نویی سهامدار چند شرکت بزرگ دیگر دنیا نیز هست و به فعالیت‌های بشردوستانه می‌پردازد، هم اکنون به عنوان عضو موسس و فعال کمیته بین المللی مقابله با بحران جهانی کار می‌کند. در نهایت آنچه که از نویی برای موفقیت در  کارش می‌توان آموخت به شرح زیر است:

  1. یادگیری فعال:

مهم است که فعالانه یاد بگیرید تا بتوانید زمینه کاریتان را گسترش دهید. نویی از لحظه ورودش به پپسی، به یادگیری تمایل داشت و خودش را براساس نیازهای شرکت شکل داد. استیو رینموند مدیرعامل قبلی پپسی راهنمای نویی شد و او را در دوره کارآموزی‌اش به‌درستی هدایت کرد. نویی در کنار رینموند نتنها برای یادگیری کار می‌کرد، بلکه تمام انرژی‌اش را برای شرکت می‌گذاشت. همین مسئله سبب شد که او برای رینموند اهمیت زیادی پیدا کند.  نویی با اشاره به راهنمایی‌های مدیرعامل پیشین پپسی می‌گوید: ” من محصول مربیگری و راهنمایی‌های فوق العاده هستم”.

  1. سازگاری:

برای داشتن محیط سالم کاری و پیشبرد چشم‌اندازهای هر کسب وکار و سازمانی، داشتن ظرفیت سازگاری نکته بسیار حائز اهمیتی است: “برای مدیریت در دنیایی که دائم در حال تغییر است، مدیران باید سازگاری داشته و باهوش باشند.” نویی در مصاحبه‌ای با “فوربس” به این مسئله اشاره کرد که روابط شرکت‌های چندملیتی باید با کشورهای مختلف ادامه داشته باشد، بنابراین داشتن یک رابطه مستحکم و مداوم برای رشد و توسعه کسب وکار اهمیت زیادی دارد. برای رسیدن به چنین رابطه‌ای ساختار هر شرکت یا سازمانی، باید انعطاف پذیر و آماده سازگاری باشد، اما در عین حال نباید راهش را در جهت رسیدن به اهداف اصلی‌اش گم کند.

  1. هوشیاری:

یادگیری مسئله‌ای کاملاً متفاوت از هوشیار بودن است. هوشیاری فرآیند آگاهی از هردو روی سکه است که می‌تواند با یادگیری مداوم به دست بیاید. یک مدیر باید این ویژگی را برای مدیریت موفق کسب وکارش داشته باشد. نویی مسئول بازسازی پپسی در سال ۲۰۱۲ بود، زمانی که ۳ درصد از نیروی کارشان را کاهش دادند تا روی اهداف دیگری مثل تبلیغات برای پیشتازی و تولید محصولات جدید سرمایه‌گذاری کنند. در طول این بازسازی، همین صرفه‌جویی باعث رسیدن شرکت به اهدافش در همان سال شد و درنتیجه نویی به عنوان پاداش ۳/۳ میلیون دلار دریافت کرد. در سال ۲۰۱۳، نویی فقط با بالابردن قیمت خوراکی‌های کوچک مثل دوریتوس، سود خالص شرکت را ۱/۲درصد افزایش داد.

  1. عملکرد با هدف:

کار کردن با داشتن یک هدف در ذهن نکته مهمی است، نباید عملکردتان فقط برای به دست آوردن سود باشد. نویی بخشی را با نام مواد غذایی “مفید برای شما” راه‌اندازی کرد که مواد غذایی را با کالری کمتر پیشنهاد می‌داد. عملکرد با هدف، با در نظر گرفتن تأثیر محصولات روی افراد، راه پپسی را برای بازگشت به اجتماع  باز کرد. نویی می‌گوید: ” فقط به خاطر اینکه مدیرعامل هستید، فکر نکنید که به مقصد رسیده‌اید. باید به طور مداوم آموزه‌هایتان را افزایش دهید. من هرگز این نکته را فراموش نکردم.”

  1. توسعه:

یکی دیگر از نکات مهم در مدیریت، جلوگیری از رکود و ایستایی است و بهترین راه برای انجام این کار، گسترش مرزهای فیزیکی است. نویی در اضافه کردن مداوم برندهای جدید به زیرمجموعه پپسی رکورددار است و این شرکت را از تولیدکننده نوشیدنی به تولیدکننده مواد غذایی نیز تبدیل کرد. همچنین سرمایه‌گذاری‌اش را در کشورهای در حال توسعه‌ای مثل هند، چین و مکزیک افزایش داد.  نویی معتقد است: ” مدیریت در سطوح مختلف خیلی سخت است. من وقتی یک کسب و کار را مدیریت می‌کردم، خواسته‌ها و نیازهای مشخصی برای مدیر بودن وجود داشت. اما زمانی که وارد یک شرکت یا سازمانی می‌شوید، خواسته‌ها برای مدیریت آن سازمان به صورت عمودی رشد نمی‌کند، بلکه با سرعت و حجم بالایی رشد می‌کنند.”

درباره آرام محمدی

این مطالب را نیز ببینید!

Learning SEO and SEO-آموزش بهینه سازی سایت و سئو

مراقب زبان بدنی سازمان خود باشید

همچنان که فضای کاری دفتر شما شروع به شکل‌گیری می‌کند، زمان خوبی در اختیارتان قرار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *