آموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

مقایسه جوملا و وردپرس در سئو و بهینه سازی سایت

جوملا و وردپرس دو مورد از بهترین سیستم های مدیریت محتوای تحت وب می باشند که دارای امکاناتی فراوانی برای طراحی و پیاده سازی سایت های اینترنتی هستند. وردپرس با توجه به قدمت و سادگی استفاده از آن محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا به شمار می آید که امروزه در حدود ۲۵ درصد از سایت های طراحی شده با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده اند. در مقابل جوملا به نسبت وردپرس قدمت کمتری دارد و تعداد سایت های کمتری با استفاده از جوملا طراحی شده اند. این دو سیستم مدیریت محتوا هر یک توسعه دهندگان و طرفداران خاص خود را دارند که هر یک از مزیت های سیستم مدیریت محتوای خود نسبت به دیگری می گوید. دارکوب با توجه با سابقه ۱۳ ساله طراحی سایت خود و پیاده سازی ۲۵۰۰ وب سایت تجربه فراوانی در زمینه طراحی سایت با جوملا و وردپرس دارد و با توجه به این تجربه می تواند هر دو سیستم را به خوبی مورد بررسی قرار دهد.

سئو وردپرس

تنظیمات پیش فرض وردپرس برای سئو و بهینه سازی وب سایت مناسب نیست و حتما می بایست وب سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت تنظیم و راه اندازی شود تا مشکلی از بابت سئو در سایت وجود نداشته باشد. قبل از همه سئو کار می بایست آدرس دهی صفحات را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماید و منوبندی و ساختار صفحات را به صورت کاربر پسند و قابل فهم برای کاربران پایه ریزی نماید و همچنین برای افزایش سرعت وب سایت اقدامات لازم را در سایت انجام دهد.

سئو جوملا

تنظیمات پیش فرض جوملا نیز برای سئو و بهینه سازی مناسب نیست و به مانند وردپرس حتما می بایست بهینه سازی گردد. آدرس دهی می بایست برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود و پس از راه اندازی وب سایت می توان از روش های مختلف بهینه سازی سرعت نظیر کش، فشرده سازی سرعت وب سایت را بالا برد. منوبندی و ساختار وب سایت حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت چیدمان گردد تا وب سایت بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرد.

تفاوت های جوملا و ورپرس در زمینه سئو

هر دو سیستم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده اند و در صورتی که به درستی نصب و راه اندازی شوند مشکلی از نظر سئو و بهینه سازی نخواهند داشت. سیستم ساختار اطلاعات جوملا به صورت شاخه ای می باشد به این معنا که یک آیتم مربوط به یک دسته بندی در فلدر آن دسته بندی قرار می گیرد و آدرس مربوط به هر آیتم در جوملا آدرس فلدر دسته بندی به علاوه آدرس صفحه خواهد بود حال آنکه وردپرس برای صفحه بندی آدرس دهی خود دارای تنظیماتی می باشد که می توان مطابق میل آدرس دهی صفحات را تغییر داد. تنها تفاوت اصلی این دو سیستم مدیریت محتوا در آدرس دهی صفحات آن ها می باشد.

نتیجه گیری

امکانات جوملا و وردپرس امروزه با توجه به به روز رسانی های اخیر این دو سیستم مدیریت محتوا تا حد زیادی شبیه به هم می باشد و این دو سیستم مدیریت محتوا تفاوت چندانی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ندارد. تنها کافی است وب سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت و به درستی پیاده سازی گردد تا مشکلی از بابت اصول سئو در سایت وجود نداشته باشد. در حقیقیت مهم این نیست که سایت توسط کدام سیستم مدیریت محتوا پیاده سازی گردد. موردی که اهمیت دارد آن است که وب سایت به درستی و با کیفیت و با روش های درست و اصولی پیاده سازی گردد. در صورتی که با یک وردپرس کار صحبت نمایید معمولا به شما اعلام می نماید وردپرس از جوملا بهتر است و در صورتی که با جوملا کار صحبت نمایید معمولا جوملا کار با شما اعلام می نمایید جوملا از وردپرس بهتر است. دارکوب با توجه به تجربه فراوان طراحی سایت توسط این دو سیستم مدیریت محتوا به شما این اطمینان را می دهد که این دو سیستم تفاوت چندانی در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ندارد.

نکات مهم سئو برای استفاده از این سیستم ها

در صورتی که در زمینه طراحی وب و سئو مبتدی هستید هرگز سایت خود را بدون مشاوره سئو پیاده سازی ننمایید و بهتر است وب سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی گردد. پس از طراحی سایت با رعایت اصول و قواعد می بایست نسبت به ایجاد و بارگذاری محتوا در سایت اقدام نمایید. بک لینک سازی نیز می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام گردد. همچنین می توانید با فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در سایر سایت ها به سایت خود کمک نمایید.
آموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

درباره آرام محمدی

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی سایت وسئوآموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

تگ های هدینگ در سئو سایت

همانطور که می دانیم سئو محتوا بخش مهم پروسه ی بهینه سازی سایت و سئو …

۳ دیدگاه‌ها

  1. درود
    مفیدبود
    ممنونم

  2. خانم مهندس
    خوب بودمطلبتون

  3. مرسی
    مهندس محمدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *