بهینه سازی سایت وسئو SEO training and SEO-آموزش سئووبهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت وسئو

بازاریابی درلینکدین

لینکدین LinkedIn بزرگ ترین شبکه اجتماعی کسب و کار در مقیاس جهانی است که بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر عضو از سراسر دنیا در آن فعالیت می کنند.

این شبکه،بیشترین پتانسیل برای تبلیغات و ارائه کسب و کار در سطح اینترنت را دارد.با این حال، افراد حرفه ای زیادی در ایران هستند که اگرچه با پتانسیل های این شبکه برای رشد و پیشرفت آشنا هستند ولی متاسفانه نتوانسته اند از آن به نحو احسن استفاده کنند و حتی در مواردی حضورشان در این شبکه به اعتبار و نام حرفه ای شان آسیب زده است و یا بعضی ها هم بعد از مدت کوتاهی از فعالیت در این شبکه کنار کشیده اند و تنها چیزی که از آنها مانده یک رزومه شخصی است.
پس به نکات زیر توجه کنید تا شما هم یکی از شکست خوردگان لینکدین نباشید:

فرهنگ فعالیت در لینکدین را بیاموزید
فکر نکنید چون پروفایل شما برای شخص شماست، اجازه دارید هر آنچه دوست دارید در آن قرار دهید و یا هر پستی را آپدیت کنید. مثل اینکه شما حق ندارید در یک همایش رسمی در سالن همایش صدا و سیما با تی شرت آستین کوتاه و کلاه لبه دار حاضر شوید و یا حق ندارید در داخل سالن آواز بخوانید. فضایی که شما در آن حضور پیدا کرده اید فقط متعلق به شما نیست و دیگران هر آنچه را شما از خود بروز می دهید می بینند و باید به حقوق آنها احترام بگذارید.
در محیط لینکدین، فضای عرف تجاری کشور حاکم است. فرهنگ این فضا مبتنی بر اصول حرفه ای است. مطالب شما در لینکدین و ارتباطات شما باید دقیقا نماینده روش شما در کسب و کار و تجارتتان باشد. فرهنگ این فضا با مسائل غیر کاری وغیر حرفه ای بیگانه است.

پس حتما به مسائل زیر توجه کنید:

  • مطالب غیر مرتبط با کسب و کار خود و یا تخصصتان را به اشتراک نگذارید.
  • مسائل شخصی را به اشتراک نگذارید
  • تبلیغ مستقیم برای کالاها و خدماتتان نکنید

پروفایلتان را کامل کنید
داشتن یک پروفایل کامل که کاملا آپدیت نگه داشته میشود بسیار مهم است. یک پروفایل ناقص نه تنها هیچ مزیتی برای شما ایجاد نمی کند بلکه به برند شما آسیب هم می زند لازم نیست حتما پروفایل شما تماما انگلیسی باشد و اگر در نوشتن انگلیسی قوی نیستید می توانید پروفایل خود را به زبان فارسی بسازید. البته بهتر است ابتدا با کمک یک فرد مسلط به زبان انگلیسی ابتدا پروفایل پایه انگلیسی خود را بسازید و در بعد در قسمت نسخه های دیگر پروفایل (Other Versions)، یک پروفایل دیگر به زبان فارسی بسازید. لینکدین به شما این انتخاب را می دهد که هر تعداد پروفایل مجزا به چند زبان مختلف بسازید.اما به یاد داشته باشید که لینکدین، امکانات بسیار زیادی در قسمت پروفایل به شما می دهد که از همه آنها استفاده کنید. مثلا می توانید تابلوی افتخارات و جوایز یا Awards درست کنید، آثار منتشر شده تان یا Publications را قرار دهید، تصویر مدارک حرفه ای تان را آپلود کنید و غیره.


اسمتان، بله اسمتان را درست بنویسید!

شاید صحبت کردن در مورد این که باید اسمتان را در پروفایل درست بنویسید برای خیلی ها خنده دار به نظر برسد، اما متاسفانه حتی افراد بسیار حرفه ای به این مسئله توجه نمیکنند.لازم به ذکر است که نام خود را به انگلیسی درست بنویسید.به واژه درست توجه کنید!!!

قسمت عنوان را مناسب انتخاب کنید
انتخاب عنوان یا Title درست که در زیر اسمتان نمایش داده می شود بزرگترین ابزار بازاریابی و برندسازی شخصی شماست. این انتخاب درست نه تنها باعث می شود که در نتیجه جست و جوها در لینکدین بهتر و بالاتر نمایش داده شوید، بلکه باعث می شود در هر تماس و ارتباط و فعالیتی در لینکدین، خودتان و تخصصتان را به بهترین نحو معرفی کنید، زیرا این عنوان همواره در کنار اسم شما در همه جای لینکدین می درخشد.
عنوان شما باید شامل تخصص های اصلی شما باشد.می توانید از کلماتی چون متخصص، کارشناس، خبره و غیره استفاده کنید ولی غلو نکنید.

صنعت مرتبط را درست انتخاب کنید
انتخاب صنعت یا Industry مرتبط با شغل شما دارای اهمیت بسیاری در یافته شدن در لینکدین است. اگر یک مدیر دنبال کارمندی در یک زمینه خاص بگردد در قسمت جستجوها، نتایج را ابتدا بر اساس صنعت فیلتر می کند.

خلاصه یا Summary بسیااااااار مهم
این قسمت خلاصه پروفایل شماست و اکثر افراد همین قسمت را می خوانند. در این قسمت خودتان، اهدافتان و توانایی هایتان و همین طور خلاصه ای از کارها و پروژه های موفقتان را ذکر کنید.
برای نوشتن یک خلاصه فعالیت یا Summary خوب در لینکدین به سوالات زیر جواب بدهید:

  • مهمترین تخصص من چیست؟
  • مهم ترین توانایی های حرفه ای و شغلی من چیست؟
  • چگونه می توانم با تخصص و توانایی هایم در کسب و کار دیگران ارزش ایجاد کنم؟
  • چه نگرشی در مورد کسب و کارم دارم و چه رسالتی در زندگی حرفه ایم دنبال می کنم؟
  • چرا خود را یک متخصص در حوزه کاریم می دانم؟ و یا چرا در مسیر کسب این تخصص هستم؟
  • مهم ترین کارهایی که انجام داده ام و نشان دهنده نگرش و ارزش هایم است چیست؟
  • چگونه دیگران می توانند با من در تماس باشند؟

چطور بازاریابی و تبلیغ کنیم؟
لینکدین بزرگترین فرصت برای کسب و کارهایی است که به سایر کسب و کارها سرویس می دهند. اما این به این معنا نیست که می توانید با قرار دادن معرفی یک محصول در پروفایلتان آن را بفروشید. این روش فقط و فقط برند شما را تخریب می کند و اگر آن را ادامه دهید سایر کاربران با سادگی پست های شما را مخفی یا Hide می کنند و دیگر اصلا هیچ چیز از شما در صفحه خانه آنها نمایش داده نمی شود. و تمام! فعالیت لینکدینی شما مرده است!
حال سوال این است: پس چطور بازاریابی و تبلیغ کنیم؟ جواب این سوال ساده است: مطالبی را پست کنید که مشتری بالقوه شما از خواندن آن لذت ببرد
برای تولید محتوا و پست های موثر در بازاریابی و فروش در لینکدین، خود را از سمت یک بازاریاب و مدیر فروش یک شرکت خارج کنید و خود را در جایگاه یک کارشناس و متخصص صنعت قرار دهید که دغدغه اش فقط صرف فروش یک کالا و یا خدمت نیست. مشتریان در لینکدین و یا خارج آن، این نوع فروشنده را بیشتر ترجیح می دهند. در واقع در لینکدین به جای فروش و تبلیغات، باید روابط عمومی فعال از جنس روابط عمومی محتوایی داشته باشید


هیچ چیز غیر مرتبط را حتی لایک هم نکنید

نمی دانم این را امکان خوب یا بد لینکدین معرفی کنم. اما در لینکدین هر آن چیزی که پست می کنید، لایک می کنید یا کامنت می گذارید برای همه دایره ارتباطاتتان نمایش داده می شود. شاید لینکدین این امکان را گذاشته تا پست های کم و معدود تعداد زیادی از کاربرانش را جبران کند و صفحات خانه افراد (Home) خالی نباشد در عین حال لایک کردن و کامنت گذاشتن بر مطالب مرتبط و تخصصی افراد می تواند شما را در جلوی چشم ارتباطات آن فرد قرار دهد و باعث رشد سریع ارتباطاتتان شود.


در گروه های تخصصی مشارکت کنید

گروه های تخصصی یا LinkedIn Groups یکی از بهترین ابزار رشد ارتباطات در لینکدین است. کافی است مطالب مرتبط با علائق افراد گروه به اشتراک بگذارید و یا مباحث افراد دیگر را تایید و نقد کنید. هر پست و کامنت شما در گروه ها، فرصتی است که دانش و اطلاعات و توانایی های خود را نمایش دهید که به دیده شدن پروفایل شما (Profile View) و در نهایت جذب ارتباطات جدید می انجامد.

کیلویی افراد را اضافه نکنید و به درخواست های ارتباط کیلویی جواب ندهید
رشد سریع تعداد ارتباطات در لینکدین بسیار جذاب است اما عمق این ارتباطات بسیار مهمتر است پس به صرف ازتباط بیشتر افراد بی تخصص و غیر حرفه ای را اضافه نکتید قبل از ارسال دعوت به ارتباط، پروفایل فرد را ببینید. آیا آن فردی است که می تواند به دانش شما بیفزاید؟ آیا فردی است که دوست دارید مشتریتان باشد؟
قبل از قبول دعوت به ارتباط، پروفایل فرد را ببینید. دوباره همان سوالات قبل را از خود بپرسید. از نپذیرفتن درخواست دعوت ناراحت نباشید. قبول یا رد درخواست ارتباط حق شماست.
آیا فرد پروفایل شما را قبل از ارسال دعوت دیده است؟ لینکدین به شما اجازه می دهد بدانید که چه کسانی پروفایل شما را دیده اند. اینکه فردی اول پروفایل شما را ببیند و سپس درخواست دوستی ارسال کند نشان می دهد که آن فرد واقعا به ارتباط با شخص شما علاقه مند است و دنبال ارتباط کیلویی ایجاد کردن نیست

امیدوارم موارد بالا شما را در تبلیغ کسب و کار و موفقیت در آن یاری دهد.

منبع:http://bigtheme.ir

درباره آرام محمدی

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی وسئو-رتبه بندی سایت

بهترین راه برای افزایش پیج رنک گوگل

پیج رنک گوگل ابزاری است برای مشخص کردن اهمیت آن صفحه برای گوگل هر چه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *