بهینه سازی سایت – نکات افزایش رتبه

بهینه سازی سایت وسئو
بهینه سازی سایت وسئو

بهینه سازی سایت برای وب سایت ها بسیار مهم است. این روش در رونق کسب و کار ها بسیار تاثیر گذار است. در این مطلب راجع به بهینه سازی سایت مطالبی ارائه خواهد شد.

 

بهینه سازی

بهینه‌سازی موتور جستجو، (به انگلیسی: Search engine optimization)، به اختصار سئو (به انگلیسی: سئو)، یک روند مناسب برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحه وب در یک موتور جستجوی طبیعی و یا الگوریتمی است. بطور کلی وب گاه‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند. «سئو» توانایی انواع جستجو را دارد، از جمله: جستجوی تصاویر، مکانی، جستجوی ویدئو، جستجوی علمی، جستجوی خبری و صنعت خاص در رأس موتور جستجو هستند.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کارکردن موتورهای جستجو و اینکه چه چیزی جستجو می‌شود، رسیدگی می‌کند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی مربوط به هر دو و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایه سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده و یا لینک‌های ورودی، از دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. در کل «سئو» به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است.

سایت

بهینه سازی سایت مجموعه ای از روش های استراتژیک برای تغییرات در وب سایت به هدف رسیدن به رتبه بالا در موتورهای جستجو است. بهینه سازی سایت به دو روش انجام می شود 1- بهینه سازی سایت درون صفحه 2 – بهینه سازی سایت بیرون صفحه

بهینه سازی سایت درون صفحه

تغییرات در کدها و محتویات وب سایت اعم از متن ها، تصاویر، پیوندها و … را بهینه سازی سایت درون صفحه می نامند. بهینه سازی سایت درون صفحه معمولا با کنترل و دقت زیادی انجام می شود و به نسبه بهینه سازی سایت بیرون صفحه در مدت زمان کمتری انجام می شود. بطور کلی هر چیزی که در وب سایت تغییر داده می شود مربوط به سئو سایت درون صفحه است.

بهینه سازی سایت بیرون از صفحه

بهینه سازی سایت بیرون صفحه شامل تمام فعالیت هایی می شود که در خارج از وب سایت انجام می شود. سئو سایت بیرون صفحه در درجه اول در بدست آوردن لینک تمرکز دارد. فعالیت هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود معمولا به کندی صورت می گیرد و به نسبت فعالیت های درون صفحه با کنترل کمتری انجام می شود.

زمان لازم برای بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت بطور معمول ممکن است هفته های یا ماه ها بطول بینجامد. ولی نتایج حاصل از بهینه سازی سایت دوام بیشتری به نسبت روش پرداختنی دارد. در روش پرداختنی شما با پرداخت مبلغی به گوگل می توانید در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید ولی این روش ماندگاری کمتری دارد و هزینه آن نسبت به روش سئو سایت بالاتر است ولی در عوض در این روش سایت شما در زمان کوتاهی در صفحه نتایج قرار می گیرد.

بهینه سازی وب سایت در سال های اخیر بشدت مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است و هدف از آن استفاده از روش های طبیعی جهت قرار گرفتن در جایگاه های بالای موتورهای جستجو برای مدت طولانی تر نسبت به روش های دیگر است.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، عبارت کلیدی و پرس و جوی کلیدی همگی مترادف هم می باشند و در واقع کلماتی هستند که در جعبه متنی موتورهای جستجو وارد می شوند که بر اساس این کلمات کلیدی موتورهای جستجو وب سایت هایی را به جستجو کنندگان برمی گردانند. معمولا رقابت روی کلمات کلیدی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف بسیار است. کلمات کلیدی که بیشتر از سه کلمه باشند تحت عنوان کلمات کلیدی با طول بلند شناخته می شوند که رقابت کمتری روی کلمات کلیدی با طول بلند در سئو سایت یا بهینه سازی سایت وجود دارد.

موتورهای جستجوی سنتی به تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی در وب سایت تکرار می شدند، وابستگی زیادی داشتند ولی در حال حاضر گوگل با بررسی تمام ساختار سایت و تجزیه و تحلیل آن به رتبه بندی صفحات وب سایت ها می پردازد.

اهمیت لینک ها

در بهینه سازی وب سایت لینک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. لینک هایی که از يک صفحه به صفحه ديگر وجود دارد که به عنوان آرا نيز شناخته مي‌شوند، يکي از مهم‌ترین معيارهاي رتبه صفحه بوده و صفحاتي که لینک های بيشتري را دريافت مي‌کنند از رتبه بالاتري برخوردار مي‌شوند و از بهینه سازی سایت بهتری برخوردار می شوند. البته اين مسئله در تئوري بوده و در عمل به اين سادگي محاسبه نمي‌ شود زيرا همه لینک‌ ها داراي وزن يا مقدار يکسان نيستند و بعضي از لینک ‌ها وزن بيشتري از بقيه دارند و سئو سایت در این وزن ها تاثیر گذار است. مطالعات مختلف نشان مي‌دهد که اگر وب سايت‌ها مي‌خواهند روزبه‌روز به تعداد بازديدکنندگان خود بيفزايند مي‌بايست راهي را براي به دست آوردن رتبه‌بندي بالا با استفاده از بهينه‌سازي موتور جستجو جهت اجرا، شروع نمايند.

جمع آوری داده ها

در سئو سایت یا بهینه سازی سایت این خیلی مهم است که آمارهای دقیق و با جزئیات از بازدیدکنندگان وجود داشته باشد زیرا داشتن این آمارها به عنوان مثال باعث خواهد شد شما تشخیص دهید بیشتر بازدیدهای سایت شما از چه طریقی انجام‌شده است، کدام کلمات کلیدی باعث ترافیک بیشتر برای سایت شما شده‌اند، از کدام کشورهای بیشتر سایت شما را بازدید کرده‌اند و… که با توجه به تحقیقات انجام‌شده در حال حاضر بیش از 60% وب سایت‌ها از گوگل آنالیتیک جهت انجام این کار استفاده می‌کنند. هر چقدر سئو سایت بهتر انجام شود بازدید از وب سایت بیشتر انجام خواهد شد.

اهمیت تگ عنوان سایت در بهینه سازی سایت

این تگ عنوان صفحه را تعریف می‌کند و به موتورهای جستجو راجع به اینکه این صفحه راجع به چه چیزی می‌باشد اطلاعات می‌دهد. اولین و مهمترین اقدام در سئو سایت و بهینه سازی سایت انتخاب مناسب تگ عنوان صفحه است. گوگل پیشنهاد می‌کند که همیشه عنوانی را برای صفحه انتخاب کنید که با متن صفحه ارتباط مستقیم داشته باشد و این بدین دلیل است که الگوریتم‌های موتورهای جستجو بهتر بتوانند آن‌ها را طبقه‌بندی کنند و تشخیص دهند که محتوای هر صفحه راجع به چه چیزی می‌باشد. همچنین برچسب‌های عنوان در صفحه نتایج جستجو در قالب یک پیوند نمایش داده می‌شوند.

برچسب‌های عنوان در درون تگ <title></title> برچسب‌های عنوان حداکثر 68 کاراکتر می‌توانند باشد که بیشتر از این تعداد در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده نمی‌شوند. در سئو سایت برای انتخاب تگ عنوان جهت بهینه سازی سایت با کیفیت مطلوب می بایست به موارد زیر توجه نمود:

جهت بهینه سازی سایت برچسب‌های عنوان نباید تکراری باشند.

برای بهینه سازی سایت برچسب‌های عنوان باید کوتاه باشند.

برچسب عنوان برای هر چه بهتر بهینه سازی سایت می بایست مرتبط با متن باشد.

 

درباره en.arram

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی سایت وسئوآموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

تگ های هدینگ در سئو سایت

همانطور که می دانیم سئو محتوا بخش مهم پروسه ی بهینه سازی سایت و سئو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *