بهینه سازی سایت و سئو
بهینه سازی سایت و سئو

لینکدین چیست و عضویت در آن چه مزیتی دارد؟

بهینه سازی سایت و سئو
بهینه سازی سایت و سئو

لینکدین چیست؟

تعریف لینکدین، موضوعی است که در این مقاله  قصد داریم به آن بپردازیم. لینکدین یک شبکه اجتماعی است که پایه و اساس تشکیل آن برای روابط تجاری می باشد، و هدف از ایجاد این شبکه، ارتباط مشاغل و تجارت های همسان با یکدیگر می باشد.

زیرا با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و فیسبوک امروزه رایجترین وب سایت های مورد بازدید در سرتاسر دنیا می باشند و  آمار  نشان داده بیش از ۳۰ % مردم جهان در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک عضویت دارند، بستر مناسبی نیز برای تبلیغات می باشند.

این یک آمار خیره کننده برای بازدید از یک وب سایت!!!

هدف از راه اندازی این وب سایت ها در جهان متفاوت بوده و امروزه در بسیاری از آمار گیری های جامعه شناسی نیز از آن استفاده می شود.

وب سایتی مثل لینکدین که یک شبکه اجتماعی گسترده و پر بازدید می باشد، با هدف معرفی مشاغل و بازرگانان و البته تمام مردم جهان که در ضمینه تجارت فعالیت دارند، ایجاد شده است.

لینکداین (به انگلیسی: LinkedIn) یک سرویس شبکه اجتماعی تجاری است که در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در می ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. این شبکه اجتماعی بیشتر برای شبکه اجتماعی حرفه‌ای استفاده می‌شود. تا ۲ نوامبر ۲۰۱۰، لینکداین بیش از ۸۰ میلیون کاربر ثبت شده در بیش از ۲۰۰ کشور جهان دارد. این وبگاه زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی را پوشش می دهد.

دوست عزیز این شبکه که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد برای کسانی است که می‌خواهند ارتباطات تجاری و شغلی خود را داشته باشند. هدف اصلی کسانی که در آن عضو می شوند این است که شرکت‌ها و افراد دیگر از سوابق تحصیلی و شغلی آن‌ها باخبر شوند تا در صورت نیاز با آن‌ها تماس گرفته شود. اکثر کسانی که در آن عضو می‌شوند در یک یا چند زمینه دارای تخصص هستند. در واقع پروفایل شما حکم رزومه کاری شما را دارد که می تواند به وسیله شرکت های دیگر که نیاز به استخدام پرسنل دارند جستجو شود. همچنین خود شما هم می‌توانید با جستجو در سایت موقعیت‌های مناسب شغلی را پیدا کنید.

بر طبق آمار هر ۱۲ روز یک میلیون کاربر جدید به سایت linkedin اضافه می‌شوند، یعنی در هر ثانیه یک کاربر در حال عضو شدن در این سایت است. متاسفانه این شبکه در ایران خیلی استفاده نمی‌شود ولی در خارج از کشور خیلی از شرکت‌ها برای استخدام حتما به پروفایل شما در LinkedIn مراجعه می‌کنند. پیشنهاد میکنم در صورتی برنامه شما ادامه زندگی در خارج از کشور است حتما در این شبکه عضو شوید.

همچنین گروه‌های تخصصی زیادی در این شبکه موجود است که شما می‌توانید با عضویت در آن گروه‌ها از آخرین اخبار تخصص خود باخبر شوید و با دیگر کسانی که در تخصص شما فعالیت می‌کنند در ارتباط باشید و یا در مورد یک موضوع بحث کنید.

۶۸ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی بالای ۳۵ سال سن دارند و درآمد ۳۹ درصد از کاربران آن بالای ۱۰۰ هزار دلار در سال است. همچنین حدود نیمی از کاربران این شبکه آمریکایی هستند.

شبکه اجتماعی لینکدین یک محیط کاملاً تخصصی برای برقراری ارتباطات مفید با افرادی است که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند.

با عضویت در این شبکه اجتماعی می‌توانید یک رزومه آنلاین برای خودتان تهیه کنید و با استفاده از لینک اختصاصی مربوط به خودتان آن را در هرکجا که بخواهید منتشر کنید.

ازجمله مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ساخت یک رزومه آنلاین

– برقراری ارتباط با افراد متخصص در زمینه کاری خودتان

– شرکت در گروه‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات تخصصی

– اطلاع از آخرین اخبار در زمینه تخصصی خودتان

چنانچه جویای کار یا تنها مشتاق ارتقاء و پیشرفت در این جهان هستید، احتمالا یک نمایه (پروفایل) لینکدین (LinkedIn) را راه اندازی و شروع به ایجاد یک شبکه در آنجا کرده اید. ممکن است در نمایه تان افکار و اندیشه هایی و در برخی لحظات شور و شوقی را به آن تزریق کرده باشید.

هرچند، نیازی به گفتن این مسئله نیست. شماری از ترفندهای عالی وجود دارند که می توانید با لینکدین بکار برید، برخی از آنها به شما یاری می رسانند تا نمایه تان را مدت زمانی طولانی، تر و تازه نگه دارید، و تمامی آنها در پیشبرد کارتان در برخی موارد کمک خواهند کرد. ارزش آن را دارد تا نگاهی گذرا به تعدادی از آنها بیندازید تا بفهمید که چه چیزی را می توانید با فعالیت های منظم خود یکپارچه سازید.

 چگونگی ایجاد یک نمایه لینکدین عالی

برای شروع، شما نیاز به راه اندازی یک نمایه لینکدین تا حد امکان با دقت و توجه بیشتر، خواهید داشت. چنانچه پیشتر راهنمایی ما در مورد یادگیری لینکدین: چگونگی ایجاد تاریخچه و سوابق شغلی تان را خوانده اید، پس نسخه رایگان خودتان را دانلود کنید و از آن برای شروع استفاده نمایید.

درباره آرام محمدی

این مطالب را نیز ببینید!

Learning SEO and SEO-آموزش بهینه سازی سایت و سئو

کلید موفقیت مدیریت پپسی

خانم ایندرانویی (Indra Nooyi) متولد هند و ساکن آمریکا، در حال حاضر رئیس و مدیرعامل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *