معرفی افزونه سئو وردپرس WordPress Seo By Yoast

بهترین افزونه سئو وردپرس

بدون هیچ قید و شرطی ما وردپرسی ها وردپرس را  قدرتمند ترین سیستم مدیریت محتوای می شماریم . حالا وقتش رسیده تا بهترین سیستم مدیریت محتوای جهان رو سئو کنیم. برای سئوی وردپرس افزونه های زیادی وجود داره اما بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟

در بین افزونه های سئو وردپرس دو افزونه all in one seo pack و wordpress seo by yoast بهترین کارایی موجود را دارند اما با توجه به اندک تجربیاتی که در زمینه سئو وردپرس داشته ام بهترین افزونه سئو وردپرس رو wordpress seo میدونم. دلایل برتر بودن این افزونه رو خدمت شما توضیح خواهم داد.

دارای سیستم آنالیز برای مشاهده وضعیت سئوی پست ها

این افزونه دارای آنالیزگر حرفه ای است که با توجه به الگوریتم های سئو ، وضعیت سئوی هر نوشته را مشخص می کند. در صورتی که سئوی یک مطلب ضعیف باشد به شما نقاط ضعف این مطلب را بیان می کند. هر چند این بررسی ها دقیق دقیق نیست اما می تواند یک آپشن مناسب برای برتر بودن این افزونه باشد.

قابلیت ساخت سایت مپ با امکان معرفی تصاویر

سایر سایت مپ ساز های وردپرس امکان ثبت تصاویر را به گوگل نمی دهند اما با سازنده نقشه سایت افزونه wordpress seo bo yoast می توانید تصاویر سایت خود را نیز به گوگل معرفی کنید.

محبوب ترین افزونه سئو وردپرس

تعداد رتبه دهی های این افزونه تا این ساعت بیش از ۱۴۴۰ رای بوده که در مقابل تعداد ۲۵۴ رای ثبت شده برای افزونه all in one seo pack مقدار بسیار بزرگی است که این دلیل خوبی برای اثبات برتری افزونه wordpress seo می باشد.

قابلیت تغییر در Rss سایت

این افزونه به شما امکان ایجاد تغییرات در متن و لینک های خبرخوان آر اس اس سایت شما را می دهد یعنی می توانید عنوان و محتوای rss سایت خودتان را به راحتی تغییر دهید.

سازگار با شبکه های اجتماعی

در بخش شبکه های اجتماعی می توانید تنظیمات سازگاری سایت خود با فیسبوک ، گوگل پلاس و توییتر را انجام دهید. این تنظیمات به بهبود وضعیت سایت شما در شبکه های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

قابلیت ایمپورت تنظیمات از all in one seo pack

wordpress seo by yoast دست به اقدامی جالب زده تا کاربران all in one seo pack را هم به سمت خودش بکشد. با قابلیت ایمپورت تنظیمات می توانید تمامی تنظیمات انجام شده روی سئو پک را به وردپرس سئو انتقال دهید. با این کار دیگر کاربرانی که قصد کوچ کردن از seo pack به سمت wordpress seo را دارند نگران تنظیمات قبلی نخواهند بود.

راهنمای کامل تنظیمات افزونه Yoast SEO

این روز ها همه به نحوی تلاش میکنند که سئوی سایت خود را بهبود بخشیده و به این وسیله کاری کنند که سایتشان در نتایج بالاتر جستجو نمایان شود. در این میان هم حتما دیده اید که بسیاری از سایت ها و شرکت ها (اعم از معتبر و نامعتبر) پول بسیار خوبی از طریق ارائه خدمات سئوی سایت، در می آورند و روزگار حسابی به آنها ساخته است! اما خوب واقعیت این است که شاید در ۸۰ درصد موارد، شما بتوانید دقیقا همان کاری که آنها قرار است برای شما انجام دهند را خودتان به سادگی انجام دهید. در همین راستا مسترکد تصمیم گرفته که مطالب مربوط به سئوی در-صفحه یا اصطلاحا On Page SEO را در قالب  مقاله ی جداگانه و کاملا قابل فهم، به همراه شما مرور کند.

برای اینکه بتوانیم با سادگی هرچه بیشتر به هدفمان نزدیک شویم، من افزونه ی قدرتمند و محبوب Yoast SEO که قبلا با نام WordPress SEO by Yoast شناخته میشد را برایتان در نظر گرفتم که خودم هم بسیار از آن راضی هستم و تاثیرات عالی آن را بار ها در سئوی سایت ها مشاهده کرده ام. بنابراین در این مقاله را با آشنایی با قسمت های مختلف این افزونه و اعمال برخی از تنظیمات لازم روی آن شروع میکنیم و در قسمت های بعدی سعی میکنیم به مفاهیم حرفه ای تر سئو پرداخته و موضوع را باز تر کنیم تا جایی که شما به طور کامل با تنظیمات این افزونه و تاثیرات آن روی جوانب مختلف سئوی سایتتان آشنا شوید و خودتان همه چیز را در دست بگیرید.

پاسخ به یک سوال : سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب‌گاه یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند. این یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.

مهمترین هدفی که سئو آن را دنبال میکند، هدایت بازدید کننده هدفمند به سایت شما به صورت رایگان است. کمتر روش بازاریابی اینترنتی به صورت رایگان پیدا خواهید کرد که افرادی را به سمت سایت شما هدایت کند که قصد خرید کالا و خدمات سایت شما را دارند. گوگل نه تنها چنین کاری انجام می دهد بلکه آنها را زمانی که به سایت شما هدایت می کند که در مرحله تصمیم گیری برای خرید هستند و بنابراین بازدهی سئو بیشتر از تمام روش های تبلیغاتی دیگر است.

و یک سوال دیگر : چرا Yoast SEO را انتخاب کردیم؟

این افزونه در عین اینکه تنظیمات خود را در ساده ترین و قابل فهم ترین حالت برای کلیه ی کاربران، اعم از حرفه ای و تازه کار، نگه داشته است، کلیه ی تنظیمات مهم و اصلی برای رسیدن به سئوی هرچه بهتر را در اختیار کاربران وردپرسی قرار میدهد. از طرفی قدرت این افزونه به سادگی با ارزیابی سئوی سایت هایی که از آنها استفاده میکنند قابل بررسی است. یک نکته که درباره این افزونه دوست دارم این است که سعی میکند کاملا به روز باشد (مثلا در حالت پیشفرض اثری از تنظیمات کلمات کلیدی در آن به چشم نمیخورد). و یک نکته ی مهم دیگر اینکه این افزونه حاصل تلاش های Joost de Valk است که خودش کاملا در این زمینه مجرب بوده و کارهای قدرتمندی را در شناسنامه ی خود دارد. فکر میکنم همین دلایل برای انتخاب این افزونه کافی باشد.

و اما اصل مطلب …
برای شروع ابتدا افزونه ی Yoast SEO را بر روی سایتتان نصب کرده و آن را فعال کنید. بعد از اینکه این افزونه را فعال کنید، منوی جدیدی با عنوان “سئو” یا “SEO” (بسته به اینکه افزونه شما ترجمه شده باشد یا نه) به منو های کناری ناحیه مدیریت وردپرستان اضافه خواهد شد.

توجه | نکته ی بسیار مهم : به نظر میرسد در وردپرس های RTL (دقیقا مثل ما که از زبان فارسی استفاده میکنیم) برخی از تنظیمات این افزونه به علت تغییر جهت چپ به راست، برعکس به نظر میرسند. بنابراین در اعمال تنظیمات به این نکته دقت کنید.

Dashboard یا پیشخوان
وقتی روی این منو کلیک کنید، مستقیما به Dashboard یا اصطلاحا پیش خوان افزونه هدایت خواهید شد. بخش پیش خوان از چند تب تشکیل شده که هریک دارای تنظیمات و بخش های مربوط به خود هستند.

تب پیش خوان : تب اول که خود پیش خوان را به نمایش میگذارد، یک سری اطلاعات در رابطه با وضعیت سئوی سایت شما و پیشنهادهایی برای بهبود آن به شما ارائه میکند. در اینجا در بخش Problems اگر مشکلی در رابطه با تنظیمات سئوی سایت مشاهده شده باشد، مشکل یا مشکلات مربوطه به شما گوشزد خواهند شد.

این صفحه ممکن است برای هر نفر شکل خاصی داشته باشد اما همانطور که در بالا میبینید، برای هر مشکلی که در بخش Problems بیان شود و یا هر پیشنهادی که در بخش Improvements به نمایش گذاشته شود، لینکی ارائه شده که با دنبال کردن آن میتوانید مشکل مربوطه را برطرف کرده و یا پیشنهاد ارائه شده را عملی کنید. مثلا در تصویر بالا به ما گفته شده که نباید از شعار پیشفرض وردپرس استفاده کنیم. (یک سایت دیگر با وردپرس فارسی!) بنابراین در هر مورد کافی است روی لینک ارائه شده کلیک کنید تا به محلی که میتوان اصلاحات لازم را اعمال کرد هدایت شوید و تنظیمات دلخواه خود را ارائه کنید. همچنین اگر مایل نیستید این هشدار ها توسط افزونه به شما یادآوری شوند، میتوانید در جلوی هر یک روی دکمه ضربدر کلیک کنید. در این حالت دکمه ضربدر جای خود را به آیکن چشمی که روی آن خط کشیده شده است خواهد داد به این مفهوم که این هشدار دیگر به شما یادآوری نمیشود.

تب عمومی : این تب نیز شامل تنظیمات خاصی نیست. در بخش Introduction Tour با کلیک روی دکمه شروع تور میتوانید با بخش های مختلف افزونه آشنا شوید. در بخش Latest Changes با کلیک بر روی دکمه مشاهده تغییرات، به صفحه ای که آخرین تغییرات افزونه را در نسخه جدید به نمایش در می آید هدایت خواهید شد. و در بخش آخر که Restore default settings است در صورتی که احیانا فکر میکنید تنظیمات افزونه به هر دلیلی بهم ریخته میتوانید با کلیک بر روی دکمه برگرداندن تنظیمات به حالت پیشفرض، همه چیز را به حالت اول برگردانید.

تب اطلاعات شما : در این تب میتوانید برخی اطلاعات هویتی سایت را تنظیم کنید.

درباره آرام محمدی

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی وسئو-رتبه بندی سایت

بهترین راه برای افزایش پیج رنک گوگل

پیج رنک گوگل ابزاری است برای مشخص کردن اهمیت آن صفحه برای گوگل هر چه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *