بهینه سازی لینک های خروجی

بهینه سازی سایت و سئو
بهینه سازی سایت و سئو

OBL مخفف Out Bound Links به معنی لینک های خروجی یک سایت است.لینک های خروجی در سئو، منظور لینک هایی است که به دامنه دیگری اشاره دارد.

هرچقدر لینک های خروجی یک صفحه کمتر باشد برای سئو بهتر است.نظرات زیادی برای تعیین استاندارد لینک های خروجی وجود دارند.مثلا ممکن است در جایی بخوانید که ۲۰ لینک خروجی عدد مناسبی است.جای دیگری نیز ممکن است ۱۰۰ لینک خروجی را مناسب دانسته باشند.اما حقیقت این است که هیچ عددی نمی توان تعیین کرد.در سئو هیچ چیز مطلق نیست.گاهی اوقات شاید یک لینک خروجی هم زیاد باشد و گاهی اوقات ۱۰۰ لینک خروجی هم کم باشد.

اگر یک صفحه خالی را در نظر بگیرید که دو خط مطلب دارد، شاید برای این صفحه یک لینک خروجی هم زیاد باشد.همچنین ممکن است وب سایت شما، دارای اعتبار و محبوبیت کمی باشد.لذا در این شرایط بهتر است تا جای ممکن کمترین تعداد را در لینک خروجی داشته باشید.

از طرفی مطلب صفحه شما ممکن است آنقدر جامع باشد، که در حالت طبیعی ۵ لینک خروجی در محتوای صفحه شما، واقعا مورد نیاز باشد.همچنین ممکن است سایت شما دارای محبوبیت زیادی نزد گوگل باشد.در این شرایط لینک خروجی بیشتری می توانید داشته باشید.

 

اما در کل چند نکته مهم را برای لینک های خروجی در نظر بگیرید:

۱- لینک های بی ربط، مثل لینک های کامنت ها، حتما nofollow باشند.(لینک های nofollow)

۲- لینک های خروجی بهتر است در همه صفحات سایت تکرار نشده باشند.(لینک های sitewide)

۳- لینک های خروجی در صورتی که follow باشند (معمولی)، اعتبار آن صفحه را به لینک مقصد منتقل می کنند.

۴- هنگامی که از سایت x به سایت y و z لینک داده می شود،یک اعتبار به y و یک اعتبار به z منتقل می شود.

۵- لینکها مستقیما روی پیج رنک گوگل تاثیر گذارند.

و دو نکته پایانی:

۱- کلیه موارد گفته شده مطلق نیست.ممکن است لینک های شما به صورت فالو به بیش از صد سایت باشد، و هیچ مشکلی برای سایت شما بوجود نیاید و از استعداد آن برای کسب رتبه در گوگل کم نشود.موارد گفته شده صرفا کلی است و بهتر است رعایت شود.

۲- تا می توانید سعی کنید در هر صفحه لینک خروجی کمتری داشته باشید و سعی کنید در لینک های خروجی سایتتان وسواس به خرج دهید ولی به دنبال عددی استاندارد برای لینک های خروجی صفحاتتان نباشید.

منبع:https://seorooz.net/out-bound-links/

درباره en.arram

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی سایت وسئوآموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

تگ های هدینگ در سئو سایت

همانطور که می دانیم سئو محتوا بخش مهم پروسه ی بهینه سازی سایت و سئو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *