تگ های هدینگ در سئو سایت

بهینه سازی سایت وسئو
بهینه سازی سایت وسئو

همانطور که می دانیم سئو محتوا بخش مهم پروسه ی بهینه سازی سایت و سئو سایت است. اما نه هر محتوایی! محتوا باید سئو شود! بخشی از سئو محتوا در پیکره بندی آن است. می توان در عنوان ها از تگ های مختلفی مانند عنوان title ، توضیحات description ، کلمات کلیدی keywords ، و هدینگ heading استفاده کرد. آیا تا به حال در مورد اهمیت هدینگ ها و نحوه ی به کار بستنشان فکر کرده اید؟

اهمیت هدینگ در سئو سایت

تگ هدینگ برای تعیین سرفصل ها و عناوین مهم به کار می رود و به موتورهای جستجو می فهمانند که کدام بخش متن هدینگ اصلی یعنی مهم تر است و کدام بخش هدینگ دوم و فرعی تر است. بنابراین در سئو سایت بسیار تاثیر گذار است. می توان تا شش هدینگ را در متن قرار داد که به ترتیب از هدینگ یک تا هدینگ شش از اهمیت کاسته می شود.

بنابراین تگ هدینگ یک، مهم ترین و با ارزش ترین تگ از منظر سئو و بهینه سازی سایت می باشد و باید به آن توجه ویژه کرد. این تگ نباید بیش از یک بار و یا نهایتا دو بار در هر صفحه از سایت استفاده شود. در تگ هدینگ یک باید مهمترین کلمات کلیدی خود را شامل کنید و بخش های مهم تر را بُلد کنید. توصیه می شود هدینگ یک را به عنوان تیتر صفحه و هدینگ دو را برای تیترهای اصلی درون صفحه و هدینگ سه را برای بخش های فرعی تر استفاده کنید. به علاوه هدینگ ها به کاربر کمک می کنند تا آنچه را که می خواهند را زودتر بیابند و در نتیجه سایت شما کاربرپسند تر می شود و رتبه بندی اش بهتر شود.

هدینگ های مختلف در سئو سایت

استفاده از هریک از هدینگ ها در سئو سایت معنای خاص خود را دارد. بنابراین می توان از هدینگ ها در موارد زیر استفاده کرد:

  1. ارتباط مفهومی: برای اینکه بین مطالب خود ارتباط برقرار کنید می توانید از این تگ های هدینگ استفاده کنید که در نتیجه موتورهای جستجو کلمات را در تگ هدینگ و متن داخلی میسنجند و ارتباط آن را می فهمند.
  2. انسجام کلمات کلیدی: اهمیت دیگر هدینگ ها در این است که به خزنده های موتورهای جستجو در مورد کلمات کلیدی چراغ راهنما بدهیم.
  3. اهمیت تگ هدینگ یک: تگ هدینگ یک مهم ترین تگ در هر صفحه است و هرگز نباید از قلم یفتند. موتورهای جستجو به این هدینگ اهمیت خاص داری می دهند.
  4. کاربرپسندی بیشتر: هدینگ ها به کاربر تصویر واضحی از انسجام معنایی درون سایت می دهند تا با یک نگاه کلی بفهمند در سایت چه خبر است. و تجربه ی کاربر و کاربرپسندی یک سایت برای گوگل و در نتیجه سئو سایت ما بسیار مهم است.

باید و نباید های هدینگ در سئو

  1. یادمان نرود که کاربرد هدینگ در تزیین ظاهری سایت و تغییر فونت و اندازه و قلم نوشتاری نیست. هرگز از هدینگ ها برای بزرگتر کردن مطلب استفاده نکنید. هدینگ ها برای دسته بندی محتوا بر مبنای اهمیت هستند.
  2. هدینگ های تان را پر از کلمات کلیدی نکنید!
  3. از هدینگیک بیش از یک بار استفاده نکنید. اگر متن شما دو مفهوم کلیدی اصلی داشت آن متن را به دو صفحه ی جداگانه تبدیل کنید و دو صفحه ی مجزا بسازید.
  4. از هدینگ ها برای متن مخفی hidden text استفاده نکنید. اینکار باعث پنالتی شدن سایت شما می شود. به ویژه اگر این بخش مخفی شده در سئو سایت شما موثر باشد.
  5. به یاد داشته باشید که در لیست بندی هدینگ ها، هدینگی را جا نیاندازید! مثلا اگر از هدینگ یک و دو استفاده کردید به ناگاه به هدینگ چهار نروید! این کار برای سئو سایت و بهینه سازی سایت خطرناک است. البته برعکس این کار را می توانید بکنید. مثلا از پس از هدیگ یک، دو، سه و چهار، بلافاصله باز هم به هدینگ دو بپرید! در واقع این نشان می دهد مطلب آخری که همان دومین هدینگ دو هست، از نظر اهمیت مانند هدینگ دو قبلی است.منبع:http://mcseo.ir

درباره en.arram

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی سایت وسئوآموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

تگ های هدینگ در سئو سایت

همانطور که می دانیم سئو محتوا بخش مهم پروسه ی بهینه سازی سایت و سئو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *