از چه سایت هایی لینک بگیریم؟

بهینه سازی سایت و سئو
                 از چه سایت هایی لینک بگیریم

آیا تا بحال ذهن تان درگیر در این مسائل شده :

– از چه سایت هایی لینک بگیریم؟

– آیا واقعاً این سایت بازدیدکنندگان واقعی دارد؟

– آیا بیشتر بازدیدکنندگان این سایت از طریق سرچ در گوگل وارد آن می شوند؟

– اصلاً این سایت چقدر در روز ورودی از گوگل دارد؟

– میزان محبوبیت این سایت در بین رقیبانش به چه شکل است؟

– میزان محبوبیت سایت در سئو چطوریاست؟

– این سایت خودش چطور آمار بازدید و رتبه سئوش رو بالا برده؟

و بسی دیگر سوالات در این راستا

اما نکته مهم اینجاست که واقعاً چطوری می شه به جواب تمامی سوالات مطرح شده و سوالات دیگری که ذهن شما رو همیشه در چنین مواقع مهم و حیاتی درگیر خودش می کنه  پی برد.

کلید طلایی پاسخ تمامی سوالات در خصوص نحوه دریافت بک لینک مفید و موثر در سئو سایت امروز یاد خواهید گرفت.

* ببین دوست من برای دریافت بک لینک مفید و موثر در سئو ، فروش و برندینگ خودت، باید حتماً سایتی رو پیدا کنی که هم محتوا با خودت باشه یعنی زمینه کاری اون هم مشابه زمینه کاری خودت باشه تاثیرش بسیار بسیار بالاست که اگر بصورت عددی بخوام بگم شاید چیزی حدود ۱ به ۱۰ نسبت به دریافت لینک از سایت های غیر هم راستای کاری(غیر محتوای سایت)است.

البته ناگفته نمانه که می تونی از دیگر سایت ها هم لینک بگیری ولی خب باید موارد زیر رو حتماً رعایت کنی:

۱- لینکت باید برای مدت طولانی در سایت طرف مقابل قرار بگیره.

۲- با عنوان لینک و آدرسی که لینک گرفتی بازی نکنی یعنی هی چند ماه در میون عوض کنی.

۳- مدت زمان قرارگیری لینک باید زمانی بین ۹ تا ۱۲ ماه حتماً باشه (طولانی تر بهتر)

۴- موضوع سایتی که ازش لینک می گیری خیلی پرت نباشه.

* قبل از اجرای این مرحله سایت رو چک کن که با w باز می شه یا بدون w و سپس با دستور Site:http://seoosite.ir در گوگل میزان صفحات ایندکس شده سایت رو بررسی کن.

* برو تو سایت الکسا به نشانی Alexa.com در وسط پنجره یه کادر محاوره ای قرار داره که کنار سمت چپ باکس نوشته Browse Top Site or آدرس سایت رو وارد و بر روی find کلیک کن و منتظر نتیجه باش…… مثلاً در نتایج نمایش جستجو برای سایت سئو کالج در http://www.alexa.com/siteinfo/seoosite.ir نتابج بدست آمده رو با هم بطور کاملاً عملی و تصویری بررسی می کنیم:

قسمت اول: رتبه ایران و جهانی سایت در الکسا(رنکینگ سایت)

بهینه سازی سایت و سئو
                        بهینه سازی سایت و سئو

حتماً به رتبه جهانی سایت در قسمت بالائی (Global Rank) و رتبه ایران سایت در قسمت پائینی (Rank in Iran) توجه کنید هر چه این اعداد به ۱ نزدیکتر باشند بسیار با ارزشمندتر هستند و میشه اونها رو مورد هدف قرار داد.

به فاصله بین این اعداد توجه کنید که غیر واقعی نباشه آخه برخی افراد خیلی باحالن،،،،، ? میرن از یکسری سایت های خدمات پاپ آپ تبلیغات می خرن و رتبه الکسا و بازدید خودشون رو بالا می برن که کاملاً غیرواقعی است و مسلماً نمی تونه تاثیر مثبتی در سئو سایت داشته باشه و با این کار رتبه ایرانشون میاد پائین ولی رتبه جهانی همچنان بالاست یعنی خیلی اختلاف داره.

ببینین فاصله ای دقیق بصورت عددی و یا درصدی نمی شه بیان کرد برای رتبه ایران و جهان سایت در الکسا بیشتر خودتون باید سایت های زیادی رو ببینین و از این طریق بررسی کنین تا یه جورائی ذهنتون باز نمی شه برای مثال یه سایت صادق شاید بشه گفت رتبه الکسا جهانی اگه باشه ۱۰۰۰۰۰ یا بالاتر در واقع زیر ۲۰۰۰۰۰ رتبه ایرانش دیگه می شه تخمین زد زیر ۲۰۰۰ باید بیاد و بصورت یک حالت جامع بخوام بگم اینکه: سایت های زیر الکسا ایران ۵۰۰۰ عموماً رتبه جهانی اونها ۴۰۰ یا ۳۰۰ هزار است.

آیا می دونستی که:

از روی رتبه الکسا ایران و جهان می شه بازدید سایت رو بصورت میانگین تخمین زد.

این نکته رو فراموش نکنین که بلافاصله پس از این اقدامات سریع برای دریافت بک لینک اقدام نکنید، یه مدت زمانی برای خودتان در نظر بگیرین (پیشنهاد من ۱ ماه) چند روز در میون بیائین سر بزنین بررسی کنید تمامی موارد بالا رو اگه تغییرات صعودی داشته اوکی پس حله و دیگه باید یه همت و یا علی بگین و شروع کنین؛ ولی اگر نه رشدش منفی بوده و یا اینکه هیچ تغییری باز هم پیشنهاد می کنم دوره رو تمدید و پس از آن یه بررسی کامل داشته باشید.

بهینه سازی سایت و سئو
بهینه سازی سایت و سئو

قسمت دوم: درصد بازدیدهای کشور هدف

 

اگه از سایتی که می خواین لینک بگیرین دارای دامنه .ir باشه حتماً باید بالاترین نهایت بازدیدکنندگانش از ایران باشد. همانطور هم که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای سایت سئو کالج در قسمت percent of visitors عددی برابر با ۹۹% زده که خب حال این ۱ درصد یا ممکنه برا برخی سایتها این عدد به حتی نهایت ۱۰% برسه ممکنه از کاربران داخل کشور ایران باشه که با قندشکن اومدن وارد سایت شدند.

این سایت یک سایت ایده آل و هدف است چرا که وقتی دامنه .ir ثبت کرده با این اقدامش به گوگل کشور هدف حوزه فعالیت خودش رو نشون داده و تعیین کرده و با نمایان شدن عدد درصدی در تصویر، می بینین مدیر این سایت بدرستی تونسته در این فرآیند به موفقیت برسد.

منبع:http://seocollege.ir/

درباره en.arram

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی سایت وسئوآموزش بهینه سازی سایت و سئو-Learning SEO and SEO

تگ های هدینگ در سئو سایت

همانطور که می دانیم سئو محتوا بخش مهم پروسه ی بهینه سازی سایت و سئو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *